- Het Eindhovense bedrijf Sendcloud heeft 150 miljoen euro opgehaald bij investeerders.
- Sendcloud werd in 2012 opgericht. Het bedrijf heeft als doel het verzendproces voor webshops te vereenvoudigen.
- De kapitaalinjectie wordt onder meer gebruikt om 250 nieuwe medewerkers te werven.
Sendcloud heeft in een nieuwe investeringsronde 150 miljoen euro opgehaald. De aanbieder van een alles-in-één verzendoplossing wil het geld gebruiken om de internationale groei te versnellen.
Over hoeveel het bedrijf nu in totaal waard is, doet Sendcloud geen uitspraken. In november 2020 kreeg Sendcloud een investering van 12,6 miljoen euro.
Het Eindhovense bedrijf fungeert als schakel tussen webwinkels en pakketvervoerders om zo het verzendproces voor webshops vereenvoudigen. Via de Sendcloud-oplossing worden naar eigen zeggen orders sneller verwerkt en verzendkosten gereduceerd.
Sendcloud werd in 2012 opgericht door Bas Smeulders, Sabi Tolou en Rob van den Heuvel. De onderneming is actief in acht landen en heeft inmiddels zo’n 23.000 klanten. Daaronder zijn webwinkels als juwelier Rosefield en kledingwinkel Shoeby.
Het bedrijf heeft op dit moment 400 werknemers en is van plan het komende jaar 250 nieuwe medewerkers aan te nemen.
Investeringsmaatschappijen SoftBank Vision Fund, L Catterton en HPE Growth namen deel aan de investeringsronde.
[activecampaign form=30]